Danträningsläger i Umeå den 27/2 2016

Att smärta kan vara så härligt

Lördagkväll 27 februari, sitter hemma i soffan o kollar Mello. Fast det känns inte riktigt som förra lördagen i ”mellosoffan”… En skön känsla av prestation och smärta finns i hela kroppen denna kvällen.

Den sköna känslan får vi tacka riksinstruktörerna Ulf Bäckström och Hans Brändström för. De ledde det danträningsläger som under dagen genomfördes i Umeå Budoklubbs dojo. 16 träningssugna adepter som är på väg mot sitt första, andra eller tredje svarta bälte hade mött upp för att få slipa på sina tekniker, få lite tips och trix och inte minst, få en massa bra coaching.

Vi som tränade kom från Örnsköldsvik, Umeå och Kiruna och vi hade alla inriktningen att genomföra vår nästa gradering någon gång under 2016 så vi var alla rimligt mogna i utförandet av teknikerna. Trots detta så fanns det spännande mycket o ”peta i” o lära ytterligare.

Nu blir det att fortsätta nöta allt vi ck lära oss idag på de vanliga träningspassen på hemmaplan.

Men första ska jag njuta(?) av kvällens Mel- lo som vi får tacka Christer Björkman för. Men framförallt ska jag njuta av den sköna känslan i kroppen.

Håkan Karlsson
Örnsköldsviks JJC