Träningsläger i Värö 17/2 2019

En disig morgon i Tvååker radar vi upp oss, 29 tappra jujutsukas, för ett läger i på hemmaplan med temat ”bråkig uke”. Förmiddagspasset med Anders Bergström och Bertil Bergdahl inleddes med kramkalas och presentation på mattan. Det är bra att veta vem som sedan skulle bli ens ”bråkiga uke”. Träningen övergick till olika försvar mot livtag framifrån och bakifrån. Här var det uke som på olika sätt bestämde hur tori skulle agera.

Klockan 12:00 var det lunchdags på Björkängs vägkrog där köttbullarna haglade tätt. Efter en god lunch ställde vi upp oss på mattan igen och värmde upp med lite ne waza. Sedan fortsatte vi med försvar mot bl a grepp i händer och stryptag framifrån och bakifrån. En kul övning var när uke stod och blundade, varefter 3 olika motståndare kom med attacker bakifrån. Dagen avslutades på bästa sätt med mycket randori och ”bråkig”
uke såklart.

Dojon fylldes med rörelse och fighting spirit. Det var mycket ruff och gruff, men när vi ställde upp i slutet var alla hela och humöret var på topp. Grym uppslutning och markservicen skötte sig galant med bullar, kaffe och fruktfat som fylldes på under hela dagen.

På återseende!
Värö Budoklubb via Niklas Korshag och Fredrik Svensson