På initiativ av SJJF:s projektgrupp Media har förbundsstyrelsen under hösten 2024 fastställt en programförklaring för förbundet/stilen som kan användas bl a i vår marknadsföring. Denna kompletterar sedan tidigare fastställda Vision och Mission. Den utgör också grunden för en annons i Aftonbladets Vårguiden som publiceras i dagarna. Programförklaringen lyder så här:
• Ju-jutsu Kai erbjuder en bra, modern och omväxlande självförsvarsträning med rötter i traditionell kampkonst.
• Ju-jutsu Kai ger utveckling, smidighet och trygghet.
• Ju-jutsu Kai – kampsport med självförsvarsinriktning.
Det är bra om förbundet och medlemsklubbarna för fram liknande budskap. Kolla gärna igenom vad som står på era hemsidor, Facebookgrupper m m. Skriver ni det gamla ”Självförsvar med tradition och kvalitet” eller det nya ”Kampsport med självförsvarsinriktning”?
Mediagruppen ska bl a ta fram korta reklamfilmer för sociala medier och omarbeta en del av tidigare använda broschyrer som marknadsför vår träning. Vi behöver ytterligare någon person i gruppen, så är du intresserad av att jobba med detta så kan du kontakta Ola Johanson.
Har er klubb tagit fram en bra film om Ju-jutsu Kai? Kan den användas av alla förbundets klubbar med en förbundslogo i slutet i stället för er klubblogo? Kontakta oss i så fall, vi behöver alla goda krafter som medverkar till att vi syns mera. Maila ola.johanson@ju-jutsu.se .
Vi påminner också om den kommande digitala förbundskonferensen lördag den 22 mars kl 10-13 som projektgruppen Agenda 2030 håller i. Även den har fokus på marknadsföring och hur vi ska kunna bli flera som tränar Ju-jutsu Kai framåt. Alla klubbar har fått en enkät att fylla i inför konferensen, och vill vill ha in era svar på den nu så vi hinner bearbeta dessa innan konferensen.
Ola Johanson, Mediagruppen och Agenda 2030