En solig höstdag kan spenderas på många sätt, vi var närmare trettio personer som valde att gå en trappa ned in i Budo Höörs dojo för en lägerdag med Shihan Ola Johanson 190921.

Det blev en dag med träning som innehöll detaljer om balansbrytningar, nedläggningsriktningar, vapenhantering och annat spännande. Tekniker vi kör idag mötte tekniker från 1800-talet och likheter likväl som skillnader blev uppenbara och förklarade.

Att vårt system dessutom är levande och dynamisk och följer med utvecklingen allteftersom vi lär oss mera är riktigt kul att se.

Nedsidan med denna dagens träning var nog att mattan var till gränsen till proppfull när alla körde tekniker samtidigt men som alltid så synkade paren med varandra så inga krockar skedde. Budo i sitt esse. Oavsett bältesgrad är jag säker på att alla fick med sig nya tankar om hur man kan träna och finslipa sina tekniker.

Ett stort tack till alla för en fantastisk dag i vår lilla dojo. Deltagare från Kista, Lund, Malmö, Värö, Landskrona, Växjö och Höör, alla med ett leende på läpparna. Väl mött på en tatami snart igen.

Vid tangentbordet, Richard Holm, Budo Höör