Vips så var dagen slut!

21 deltagare på det 21:a svartbälteslägret, denna gång i Linköping. Ju-Jutsukas kom från hela landet, ända uppifrån Örnsköldsvik och ner till Höör. En grymt givande dag i gott sällskap med svinduktiga instruktörer, riksinstruktörerna Anders Bergström och Bertil Bergdahl.

Dagen följer ett väl beprövat koncept där vi som tränar får styra vår träning och sedan ställa krångliga frågor till våra Shihans. Ibland får Du ett ont öga slängt på dig och, som ett litet barn som stulit godis, frågar Du vad som gick snett. Då kommer en klurig detalj som ändrar hela tekniken och poff så funkar det mycket bättre!

Efter lunchen smälte vi maten med ett kortare teoripass där vi fick lite tips, trix och tankar angående gradering. Hur förbereder Du dig inför nästa gradering? Vad gör Du om Du inte klarar det? Ger Du upp eller biter Du tag i träningen och gör kör igen vid nästa tillfälle?

Dessa läger är väldigt givande och uppskattade och enligt mig, som kommer från en mycket liten klubb, helt avgörande för min träning inför gradering. Vi tränade hårt hela dagen och vips så var dagen slut!

Hoppas vi ses på Påsklägret!
Allt gott! //Tom Svensson, Budoklubben Yoi, Mullsjö.