En solig dag i Linköping gör en på ett strålande humör! 😀

Vi blev ca 20 glada som samlades på Dan-läger i Linköpins Budoklubb. För att träna, svettas och slipa på våra tekniker till kommande Dan-grader.

Flera klubbar representerades. Alingsås, Höör, Kista, Malmö, Mullsjö, Strängnäs och Växjö.

Anders och Berra bjöd på en liten tjuvtitt av Kihon Waza till vårt kommande system. Berra läste upp teknikerna till respektive grad, och vi fick testa flertalet av dem. Detta för att stilla vår nyfikenhet, men också för att se hur det nya systemet tas emot av oss i förbundet.

Jag skulle ju kunna berätta vilka tekniker det var, men då har ni andra ingen anledning att åka på läger och själva få testa 😛 Så gör det istället, Åk på läger 😀

Dagen fortsatte som traditionen bjuder. Vi fick träna på efter eget tycke och lägga upp dagen som vi ville. Ett bra koncept som funkat i 12 år nu. Det var bara att ropa på en Shihan (Anders Bergström eller Bertil Bergdahl, riksinstruktörer) när vi ville ha hjälp eller hade frågor. Efter lunch hade vi en liten frågestund och vi fick tips som kan hjälpa inför, och under, en gradering. Detta medan maten flyttade sig längre ner 🙂

Sen var det bara att köra på, träna det du vill och fika lite när det behövdes fyllas på ny energi.

Det känns härligt att vara ute och träffa andra i förbundet igen. För mig var det första lägret sen ”skiten träffade fläkten”, och jag kommer att åka på många fler läger och utbildningar nu när restriktionerna successivt lättas, och vi får röra oss i samhället som vi vill.

Ha de gött, ta hand om er och fortsätt använda tvål!

Sayounara!

Hoppas vi ses på ett läger snart!
Tom Svensson
BK YOI, Mullsjö.