Förbundet höll danträningsläger för de som vill avancera till ny dangrad i Malmö lördag den 24 oktober 2020. P g a rådande situation med Covid-19 att man ska vara hemma vid minsta symptom fick vi några sena återbud, men det kom ändå 20 deltagare. Tyvärr blev även Anders Bergström som skulle vara en av instruktörerna sjuk och kunde inte vara med. Ola Johanson fick därför leda gänget själv denna gång. Det blev kihon waza på förmiddagen, lite teori kring gradering direkt efter lunch, och i huvudsak träning på jigo waza under eftermiddagen.

Dagen efter var det bältesläger för de med lägre grader, vitt t o m blått. Det blev tyvärr lite tapp där också, men vi fick ihop 15 tränande med vitt, gult, grönt och blått från tre klubbar. Det var ett liknande upplägg på söndagen, fast teoridelen inte var med, och Ola hade god hjälp av Elin Slagstedt från Eslöv, som främst under eftermiddagen tog hand om de lägre graderade. Träningen var Coronasäkrad i Malmös fina dojo med avstånd, handsprit samt avspritning av mattan före lunch och när träningen var slut för dagen. Tack alla som kom och tränade denna helg, vi ses förhoppningsvis snart igen på ett läger nära dig.

Ola Johanson, riksinstruktör

Danträningsläger201024