B-kursen i Upplands-Bro lyfte 7 glada instruktörer till nästa nivå.

Den 4-oktober samlades ett glatt gäng i Upplands-Bro för att gå kursen till B-instruktör.
Förväntningarna var många och det var om sanningen ska fram med viss nervositet man hälsade på sina kurskamrater och kursledaren Anders Bergström.

Efter en kort presentation av oss själva så är kursen igång med ämnen som idrottens organisation, säkerhet, och inlärningsmetodik. Många olika ämnen ska behandlas på kort tid och tempot är högt, pennorna glöder febrilt i deltagarnas händer men stämningen är god och alla njuter av varandras sällskap. Det skrattas och skojas och alla bjuder på sig själva.
Praktik och teori går om vartannat då vi visar och intruerar varandra, och övar på våra tekniker.

När kursen tagit slut efter ett par lärorika dagar har alla förväntningar överträffats. Kursen var omfattande, men hela tiden intressant och Anders har än en gång överträffat sig själv som pedagog. Men bäst av allt var nog ändå alla nya vänner man fått.

Ett stort tack till Upplandsbro budoklubb för att vi fått ha detta läger hos er och till Anders Bergström som varit kursledare. Och tack till övriga kursdeltagarna Joakim Grambo från Upplandsbro budoklubb, Jonas Kolmodin från Strängnäs Ju-jutsuförening, Vendela Högberg från Lidingö Ju-jutsklubb, Michael Gustavsson från Budokai Köping, Pontus Björklund från Orsa Budoklubb, och Petteri Vuokko från Täby Ju-jutsuklubb för att ni gjorde lägret till vad det blev. Vi ses snart igen.

Samuel Högberg
Ju-jutsuklubben Samurai, Jönköping

Överst från vänster: Anders Bergström, Samuel Högberg, Pontus Björklund, Joakim Gambro
Nederst från vänster: Michael Gustafsson, Jonas Kolmodin, Vendela Högberg, Petteri Vuokko