Lördagen den 19 September hade Kista JJK sitt 30-årsläger i Vällingbyhallen, för att fira klubben.

Flera gamla och nya medlemmar deltog. Passen var mycket uppskattade, och ett kärt återseende av tidigare medlemmar. Vår instruktör från förr (han instruerar numera i Lidingö Ju-Jutsuklubb), Stefan Forsman 6 Dan, gav en sprakande nostalgitripp från hur det såg ut förr, och hur teknikerna ser ut nu. Han instruerade första passet, med en fantastisk energi och alla var toppenglada att få uppleva detta pass.

Pass 2, som var ett nybörjar pass, hölls av Håkan Hesselgren 3 dan. Dels för dom lägst graderade i klubben, och dels ifall det skulle komma några nya nyfikna elever för ett gratis prova på pass.

Tekniker, randori och en avslutande lek stod på programmet. Jag tror alla var fullt nöjda efter att ha fått jaga varandra, och springa av sig ordentligt mot slutet av passet.

En superhärlig dag. Synd bara att det tar ca. 10 år till klubben fyller 40! Men vi måste ju försöka få till ett läger igen ganska snart. Det är ju så trevligt att ses och få röra på sig ordentligt.

/Håkan Hesselgren,
Ordförande i Kista Ju-jutsuklubb.