Vi började firandet med ett träningsläger med nuvarande och gamla medlemmar. En del var inte riktigt redo för återtåget till att ställa sig på mattan, men kom och umgicks. Vi övriga fick möjligheten att se hur vårt system utvecklats och förbättrats under åren. Det blev två pass under eftermiddagen. Det första passet började med tekniker från 76-boken och 85-boken. På de tekniker som finns kvar idag, tränade vi både dåtid och nutid. Roligt att se hur mycket mer genomtänkta våra tekniker är idag.

Efter fikat fortsatte vi med 85-boken och 94-boken. Bland annat önskningar av de tränande efter genomtitt av systemböckerna. Då dök som det bör dubbel-shiho nagen från -76 upp. En dag med kul träning och kul med återvändare. Instruerade gjorde Anders, Erik och Mattias.

Efter träningen blev det mer historier i bastun och sedan runt matbordet.

Vi hade även äran att få besök av Roland Falebrand som startade ju-jutsun i Linköping 1969. Roland hade med sig fotografier med tekniker som han hade som teknikbok (alltså innan de första teknikhäftena kom). På bilderna återfanns bland annat mycket unga Hans Greger och Ingemar sköld i Paris, tränande hos Cocatre.

Detta var första delen av 50-årsfirandet. Det kommer mera.