Lördag den 17 november var det danträningsläger i Malmö för riksinstruktörerna Anders Bergström (8 Dan) och Ola Johanson (7 Dan). Närvarade gjorde 21 deltagare från sex klubbar från brunt bälte till 3 Dan svart bälte. Upplägget av träning var som brukligt på den här typen av förbundsläger. Anders och Ola instruerade några grundtekniker före lunch, och efter lunch var det först ett teoripass med tips inför graderingen och därefter i stort sett fri träning under eftermiddagen. Anders och Ola gick runt och hjälpte till, förklarade, visade och svarade på frågor. Eftersom det inte var så många deltagare denna gången fick de som var där mycket hjälp vilket uppskattades. Söndagen den 18 november var det bältesläger för 34 deltagare från sex klubbar från vitt till blått. Dessa drillades i grundtekniker före lunch under Olas ledning, och efter lunch delades gänget in i tre grupper. Ivar Wikenstedt (3 Dan) från Kungsbacka tog hand om nybörjarna, Jens Däumichen (3 Dan) från Höör tog hand om de med gult och orange, och Ola tog hand om de med grönt och blått bälte. Under eftermiddagen körde vi igenom ett antal försvarstekniker till respektive grad. Malmö JJK har fått väldigt stora och fina lokaler, som lämpar sig väl för träningsläger. Ett stort tack till MJJK för att vi kunde ha förbundsläger hos er, och även för att ni fixade ett bältesläger för de lägre graderna!