Välkommen

Svenska Ju-jutsuförbundet bildades av ett antal ju-jutsuklubbar 1991. De första åren var Svenska Ju-jutsuförbundet en vilande organisation utan verksamhet. Svenska Ju-jutsuförbundet aktiverades under hösten 1998 som stilorganisation för landets största ju-jutsustil, Ju-jutsu Kai. Ju-jutsu Kai etablerades redan 1970 och sedan 1998 organiserar Svenska Ju-jutsuförbundet all verksamhet som är knuten till stilen Ju-jutsu Kai.

Vid Svenska Ju-jutsuförbundets årsmöte i mars 1999 beslöts att anta det officiella namnet ”Ju-jutsu Kai”, vilket ungefär betyder ”ju-jutsusällskapet” eller ”ju-jutsusammanslutningen”. Stilen hade tidigare inte kallats något annat än ”Ju-jutsu”. Med fler stilar och en tydligare uppdelning på olika stilorganisationer blev det viktigt med ett kort och enkelt namn för att kunna profilera stilen.

Kommande evenemang

Skicka oss ditt evenemang!

Arrangerar du en kurs, ett träningsläger eller något annat evenemang? Nu kan du enkelt skicka in ditt evenemang via vårt nya formulär!

Till formuläret

För nybörjare

Det finns ingen övre åldersgräns för att få börja träna ju-jutsu. Välkommen som nybörjare i ju-jutsu – och i stilen Ju-jutsu Kai.

För klubbar

Läger, kurser, graderingar och utbildningar som förstärker Er klubb! Vad kan vi hjälpa Er med?

För utövare

Vilket mål har du? Lära dig självförsvar, klara en ny grad eller enbart utveckla dig själv!

Kontakt

Nedan hittar du ett kontaktformulär där du enkelt kan nå oss med dina frågor och funderingar.
Du kan också nå oss via e-post: info@ju-jutsu.se

Obligatoriska fält är märkta med en asterisk *

*

Formuläret innehåller fortfarande några fel! Bläddra upp och kontrollera att alla obligatoriska fält är ifyllda.